Količina obšolskih dejavnosti, ki je primerna za otroka, je odvisna od več dejavnikov, vključno z njegovo starostjo, sposobnostmi, interesom ter splošnim fizičnim in čustvenim počutjem. Strokovnjaki se strinjajo, da je pomembno ohranjati uravnotežen urnik, ki omogoča otroku dovolj časa za šolsko delo, počitek, prosti čas in socialne interakcije. Pri določanju primernega števila obšolskih dejavnosti je treba upoštevati naslednje smernice:
Starost otroka
Mlajši otroci običajno potrebujejo več časa za igro, počitek in sprostitev, zato je priporočljivo, da imajo manj obšolskih dejavnosti v primerjavi s starejšimi otroki.
Sposobnosti in interesi otroka
Pomembno je upoštevati otrokove sposobnosti, interese in njegove želje glede obšolskih dejavnosti. Mu je obšolska dejavnost všeč? Se zabava? Mu daje veselje in ga sprosti?
Časovne zahteve in obveznosti
Poskrbite, da obšolske dejavnosti ne zapolnijo otrokovega urnika v celoti, temveč naj bo dovolj prostega časa za počitek, šolsko delo, družino in druge hobije.
Fizično in čustveno počutje otroka
Bodite pozorni na znake utrujenosti, stresa ali preobremenjenosti pri otroku. Če opazite, da se otrok zaradi obšolskih dejavnosti preveč obremenjuje, je morda v njegovem urniku preveč dejavnosti.
Vsak otrok je edinstven, zato je pomembno prisluhniti njegovim potrebam ter poiskati ravnovesje med šolskim delom, obšolskimi dejavnostmi in prostim časom. Pri vsem tem imejmo v mislih, da so to samo otroci in da si v prvi vrsti zaslužijo čim bolj brezskrbno ter igrivo otroštvo. Za vse ostalo bo z leti še dovolj časa.
Članek je nastal v sodelovanju z rollycopati.si