Težave v spretnosti pisanja se v celoti pokažejo šele, ko začnemo otroka sistematično opismenjevati, a se napovedujejo že prej. Kažejo se lahko kot neskladnost gibov, splošna napetost, slaba orientiranost in/ali kot težava pri usklajevanju gibov (T. Žerdin).
Ko začnemo z opismenjevanjem, se po navadi opazi:
1. otrokova okorna drža telesa, roke in svinčnika,
2. drža svinčnika, ki je brez prave oziroma pravilne opore, pri konici ali previsoko, s členki namesto z blazinicami,
3. obračanje konice svinčnika proti sebi, obračanje roke v zapestju,
4. hitra utrujenost pri pisanju,
5. močan pritisk pisala ob podlago ali pa tako ohlapna drža svinčnika, da mu pada iz rok,
6. počasnost in nerodnost pri pisanju,
7. v celoti neurejen, težko berljiv rokopis (T. Žerdin).
Povzeto po: www.gingotalk.com
Ne glede na to, ali ste prepoznali težavo pri vašem otroku ali ne, priporočamo, da si preberete še članek 14 vaj za razvoj in izboljšanje spretnosti pisanja, kjer boste dobili navdih, kako lahko spodbujate spretnost pisanja pri otroku.